2011. szeptember 20.

Fokhagymás pulykacomb kukoricás vöröslencse raguval



Jó rég nem írtam a blogba, nem is nagyon főztem mostanában új dolgokat, de ma végre eljutottam a piacra, és vettem egy gyönyörű pulyka felső combot, és mivel  ma végre nincs olyan nagyon meleg, gondoltam ideje elővenni a tartalmasabb hozzávalókat is. Mivel tegnap elfelejtettem beáztatni a lencsét, vöröslencséből dolgoztam, de egyáltalán nem baj, sőt még lehet, hogy jobb is így ez a recept. Mindenesetre nem egy macerás dolog, elég hamar meg is van, a pulykát viszont érdemes időben elkezdeni sütni, mert legalább 2 óra kell neki, hogy igazán puha legyen. Aki szereti a chilis babot, de valami könnyebbet szeretne főzni azonos ízvilággal, ezt a lencse receptet nagyon ajánlom.


Hozzávalók a pulykasülthöz 4 személyre
  • 1 egész pulyka felső comb, csont nélkül 
  • mustár ízlés szerint
  • 2 gerezd fokhagyma 
Hozzávalók a vöröslencse raguhoz 4 személyre
  • egy nagy bögre vöröslencse
  • 2 cső vagy egy egész konzerv morzsolt kukorica
  • 1 szál sárgarépa
  • 2 fej vöröshagyma 
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 4 db paradicsom 
  • sűrített paradicsom, a nagyobbik konzerv
  • só, frissen őrölt bors
  • egy kávéskanál chilipor vagy cayenne bors
  • 1 teáskanál római kömény, őrölt
  • 3 babérlevél 
  • víz
A pulykából kiszedjük a csontot, és bőrös felével lefelé letesszük. A fokhagymát megpucoljuk és felvágjuk gyufaszál méretű darabokra, majd ezeket egy spékelőtű segítségével benyomkodjuk a pulykacomb különböző részeibe. Ha nincs ilyen tű, csak vágjuk egy kis mélyedést a kés hegyével a húsba, és nyomjuk bele a fokhagyma darabokat. Az egészet jól megsózzuk és megkenjük a mustárral. Egy tűzálló tálba tesszük és lefedjük alufóliával, 190-200 fokos sütőben legalább két óráig sütjük. Néha öntsünk alá egy kis vizet, hogy ne égjen le az alja, illetve ebből a végén isteni szaft lesz. Én a végén kisebb darabokra vágtam és a szaftba forgattam, majd az utolsó 10 percben fedő nélkül pirítottam az egészet.
A raguhoz a hagymát apróra vágjuk és kevés olajon elkezdjük párolni, fedő alatt, mert nem pirítani akarjuk, hanem szép krémesre párolni. A paradicsomot vágjuk apró darabokra és kb. 15 perc után adjuk hozzá a hagymához, dobjuk hozzá a babérlevelet, jól keverjük el és fedjük le. Alacsony tűzön legyen, hogy ne kapja le az alját, de még így is gyakran kevergessük meg. Egészen szét kell főzni a paradicsomot, közben pedig apró kockákra vághatjuk a sárgarépát, illetve a fokhagymát minél apróbbra daraboljuk fel. Aki csöves kukoricát használ, főzze meg majd késsel vágja le a szemeket a csutkáról.

Amikor a paradicsom pépessé vált, egy kis vizet öntünk az egészhez és beledobjuk a répát. Nem kell teljesen megfőzni, csak kb. félig, mert még a többi hozzávalóval is főzzük majd egy ideig a ragut. Amikor ez megvan, jöhet a kukorica és a fűszerek meg a só, és engedjük fel kb. fél liter vízzel. Forraljuk fel újra, és jöhet bele a lencse. Lefedve főzzük de rendszeresen keverni kell mert a lencse hajlamos leragadni az aljára. Fel fogja szívni a víz nagy részét, utólag lehet pótolni annyival, amennyit jónak érzünk, főzelék állagúnak kell lennie, ezért nem fog kelleni sok víz mg hozzá. A végén belekeverjük a sűrített paradicsomot, ezt is ízlés szerint lehet adagolni, bár szerintem kell bele a savanykás íz, ezért nem érdemes spórolni vele. Sóval és még fűszerrel lehet hangolni rajta :) Érdemes állni hagyni egy fél órát, mielőtt megesszük.

1 megjegyzés:

Ha ízlett, kommentelj! / Make a comment if you liked it.