2011. augusztus 3.

Cukkinis csokis kuglóf


Mostanában sok blogon látom a cukkinis sütiket, és már régebben is hallottam róla, de eddig még nem volt alkalmam kipróbálni. Na most ez megváltozott, büszkén mutatom be életem első cukkinis sütijét ami egyben életem első kuglófja is :) Őszintén szólva fogalmam sincs miért kell a cukkini a sütibe, hogy ez hogyan változtat az állagán, de a végeredmény szempontjából nem is fontos tudni hogy miért, elég annyi, hogy kell. Hiszen egy eszméletlen rugalmas és puha sütemény lett belőle, és a rengeteg kakaó és csoki miatt jó keserű csokis a jellege. Azt nem tudnám megmondani mitől lenne más a cukkini nélkül, de nem is baj...:)

Hozzávalók
  •  20 dkg reszelt cukkini (ez kb. másfél közepes méretű cukkinit jelent)
  • 10 dkg vaj 
  • 370 g sima liszt 
  • 3 evőkanál natúr kakaópor 
  • 10 dkg fekete csoki 
  • 15 dkg porcukor
  • 3 tojás
  • 1.5 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál rumaroma 
Elkészítése

A cukkinit megmossuk és a két végét levágjuk, majd a kis lyukú reszelőn lereszeljük. Szerintem fontos hogy minél kisebbre reszeljük a cukkinit, hogy ne legyenek a süteményben nagy darabok. Persze azért még maradjon egyben, nem kell pépesnek lennie. Amikor ez kész, a cukkiniból kinyomkodjuk a levét és egy másik tálba tesszük. A lisztet összekeverjük a sütőporral, kakaóval, és az apró darabokra vágott fekete csokival, majd hozzáforgatjuk a cukkinit is. A tojásokat a vajjal és a cukorral kikeverjük, és hozzáadjuk a rumaromát is. Az egészet egyesítjük. Nekem picit túl sűrű lett a tészta, úgyhogy a végén még egy evőkanál natúr joghurtot is hozzáadtam, és úgy már tökéletes volt. 180 fokos sütőben legalább fél óra, 40 perc kell neki. Aki teheti, a légkeverésről kapcsoljon át alsó sütésre egy rövid időre, hogy alul is megsüljön a tészta. 


1 megjegyzés:

  1. hát ezt nem gondoltam volna........Cukkini a sütiben. Pazar, kívül ropogós

    VálaszTörlés

Ha ízlett, kommentelj! / Make a comment if you liked it.