2011. július 4.

Nyári rakott krumpli bazsalikommal és paradicsommal


Tulajdonképpen ez egy másolata annak a bazsalikomos krumplinak, amit anyukám csinált mikor kicsik voltunk. Már sokszor megkérdeztem tőle a receptet, de mindig elfelejtem, úgyhogy most rögtönöztem egyet magamnak. Vészes agyleállásom volt ma szakdoga ügyben, és kellett valami ami új vágányra tereli a gondolataimat. Azt kell mondjam, hogy az akció sikeres volt :) Az is igaz, hogy újkrumpliból, friss érett paradicsomból és friss fűszernövényekből szinte semmit nem lehet elrontani. Nagy lelkierővel hagytam egy adagot Nővérnek is, remélem értékelni fogja.


Hozzávalók 2 személyre:
  • 6 db közepes újkrumpli
  • 2 darab érett paradicsom
  • 1 fél fej lila főzőhagyma
  • 10-12 levél friss bazsalikom
  • egy marék friss kakukkfű
  • 3 evőkanál tejfö
  • só, frissen őrölt bors
  • egy kevés olívaolaj


A krumplikat megmosom, de a héját akár rajta is hagyhatom, mert újkrumpliról van szó (habár ha nem sütve van, a héját néha nehéz elrágni, úgyhogy talán itt mégis csak jobb lenne a hámozás). A paradicsomokat megmosom, a hagymát meghámozom. Aztán előveszem a V gyalut, és legyalulom közepesen vastag szeletekre a krumplit és a paradicsomot, a hagymát pedig a legvékonyabb fokozaton. Egy tűzálló tál aljára öntök egy kevés olívaolajat és rápakolom a krumplikat. Megsózom és megborsozom. Jöhet rá a hagyma egy része és az egyik paradicsom szeletekben. Egy pár friss bazsalikom levelet tépkedek rá, illetve megszórom friss kakukkfűvel. Ezt a rétegezést folytatjuk, amíg el nem fogy az alapanyag, minden rétegnél sózunk is egy keveset. A legtetejére egy réteg krumpli kerül, aminek a tetejét óvatosan megkenjük tejföllel. Én lefedtem, bár lehet hogy nem is kéne, 180 fokon sütöttem meg kb. 1 óra alatt. A fedőt levéve még 10 perig pirítjuk (ez a tejfölös sült krumpli a legjobb a tetején). 


Ja és persze lehet ezt is kolbásszal még nehezíteni egy picit, ha már rakott krumpliról van szó :)

1 megjegyzés:

Ha ízlett, kommentelj! / Make a comment if you liked it.