2012. január 4.

A szezon első spárgakrémlevese

Sikerült ma vennem spárgát, bár nem terveztem, de nem hagyhattam ott, úgyhogy megfőztem belőle az év első spárga krémlevesét. Nem egy egyszerű recept, elég pepecselős, de azért egy óra alatt összehozható, talán kicsit több, ha az ember bénázik a hámozással, ahogy én mindig szoktam...:)


Hozzávalók egy nagy adaghoz
  • 2 csomag spárga (1 kg)
  • 1,25 l víz 
  • 2 nagy evőkanál tejföl
  • 2 evőkanál keményítő

A spárgákat egy krumplihámozóval meghámozzuk. Ebben a receptben külön kell használni a fásabb és a puha részeket, ezt a legegyszerűbben úgy tudjuk megoldani, hogy a spárgát gyengén meghajlítjuk, az pedig magától el fog törni. Az alsó fele lesz az, aminek csak az ízére lesz szükség, a felső része pedig, ami egészben belekerül a levesbe. Az alsó részt felvágjuk kisbb darabokra, hogy könnyebben kezelhető legyen, és a vízzel és sóval együtt feltesszük főni. Addig főzzük, amíg megpuhul. Botmixerrel összeturmixoljuk, majd egy szűrőn átöntjük, és a fennmaradó rosokat alaposan kinyomkodjuk, hogy minden víz kijöjjön belőle. A rostokat kidobjuk. A megmaradt felső darabokat ugyanakkorára vágjuk, és a leves alapban megfőzzük. Közben a keményítőt a tejföllel összekeverjük, és a végén behabarjuk vele a levest. 

1 megjegyzés:

  1. én szoktam beletenni egy tyúkhúsleves kockát, és ami szerintem elengedhetetlen egy kis fehérbors.

    VálaszTörlés

Ha ízlett, kommentelj! / Make a comment if you liked it.