2011. május 16.

Csokis zabpehely keksz

Családi kedvenc a Stahl Judit féle zabpelyhes keksz, de ezt most egy kicsit átalakítottam, kihagytam belőle a simalisztet, és teljes kiőrlésű tökölylisztet raktam bele, gyakorlatilag nem lehet megmondani a különbséget ízre. Raktam bele fahéjat is és egy kis rumaromát, ez sincs az eredetiben benne, de szerintem feldobja, nagyon finom lett végül :)


Hozzávalók kb. 24 darabhoz 
  • 15 dkg zabpehely
  • 15 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt 
  • 12 dkg barnacukor 
  • 2 tojás
  • 3 evőkanál natúr kakaópor 
  • 10 dkg fekete csoki 
  • 10 dkg vaj 
  • 2 teáskanál rumaroma 
  • 1 teáskanál fahéj
  • fél teáskanál szódabikarbóna

A zabpehelyből 10 dekát kimérünk, és egy száraz serpenyőben óvatosan megpirítunk. Hagyjuk kihűlni és egy darálóban liszt állagúra daráljuk. Ehhez hozzákeverjük a maradék 5 deka egész zabpelyhet és a lisztet, beleszitáljuk a kakaóport, és hozzáadjuk a szódabikarbónát és a fahéjat. A csokit felvágjuk apró darabokra és ezt is a lisztes keverékhez adjuk. Egy másik edényben a puha vajat a cukorral kikeverjük, majd hozzákeverjük a két tojást is. A rumaromát kimérjük és belekeverjük a vajas-tojásos masszába. Amikor minden megvan, az tésztát összekeverjük, és hagyjuk pihenni 10 percig. A sütőt 200 fokra állítjuk. A tésztából golyókat formázunk, majd azokat szétlapítjuk egy sütőpapírral kibélelt tepsiben. A sütőben elég nekik 6-8 perc, nem szabad túl sütni, hamar meg is égnek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha ízlett, kommentelj! / Make a comment if you liked it.