2011. január 26.

Cézár saláta


Természetesen tudom, hogy az interneten ezer helyen felkereshető a Cézár saláta receptje, igazából én is több netes receptből ollóztam össze a sajátomat. Az öntetet megpróbáltam kicsit kevésbé zsírosra csinálni, mert mindenhol azt a verziót olvastam, amiben egy tojássárgájához sok sok olajat kell keverni, ezt pedig szerettem volna kikerülni. Nem is írom le a receptet a salátához, inkább csak azokat a dolgokat, amiket én megváltoztattam, és így egy kevésbé nehéz, viszont nagyon finom salátát sikerült összehozni tényleg szinte semmi idő alatt. :)

Az összetevők adottak, jégsaláta, paradicsom, az én esetemben lilahagyma vékonyra szeletelve, uborka, csirkemell egy kis fűszerrel megsütve, kenyérkocka, illetve maga az öntet. 

A kenyérkockánál érdemes egy kis fokhagymát először olajban megfonnyasztani, majd ebbe dobni bele a kockákat, nagyon illatos és zamatos lesz tőle, ad egy kis pluszt a sima kenyérnek. 

Az öntetből teljesen kihagytam a tojássárgáját és az olajat. Citromlével, Worchestershire szósszal és mustárral indítottam, ehhez kevertem sót és borsot, illetve hozzáöntöttem tejszínt. Addig hangolgattam ezekkel az összetevőkkel, amíg ízre megfelelő nem lett, és mennyiségre is elég lett. Annak, aki szereti a szardella ízlét ajánlom, hogy tegyen bele szardella pasztát is. Mivel nekem épp nem volt itthon, az olajos szardella olajából raktam bele egy kicsit, és tökéletesen átadta az ízét. De óvatosan, mert nagyon erős aromája van! 

Mindezekkel együtt sikerült egy teljesen harmonikus ízű cézár salátát összehozni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha ízlett, kommentelj! / Make a comment if you liked it.