2010. december 1.

Fűszeres morzsában sült karfiol


Imádom a rántott karfiolt, de ritkán készítek itthon, mert túl sok olaj kell hozzá, amivel utána nem tudok mit kezdeni, illetve ha már karfiol van, azt szeretem valami könnyű formában elkészíteni. Így jött az ötlet, hogy egy fűszeres morzsába forgatva és sütőben megsütve majdnem ugyanazt az eredményt érhetem el, így is ropogós lesz, és finom! Ráadásul maradt egy pár darab száraz kenyér és zsömle, így lett a házi morzsa :)

Hozzávalók
  • 1 kisebb fej karfiol
  • 3 tojás 
  • egy kevés tej 
  • zsemlemorzsa
  • só, frissen őrölt bors
  • reszelt sajt
  • fokhagymás só vagy fokhagyma granulátum 
  • őrölt szerecsendió 



A karfiolt megtisztítjuk és rózsákra szedjük, nem túl nagyokra, hogy könnyebben lehessen bánni velük. Megsózzuk és megpároljuk gőzben, majdnem tökéletesre, hogy még ne legyen annyira puha, hogy könnyen szétessen. Közben, ha házilag készítjük a morzsát, akkor a száraz kenyeret ledaráljuk vagy reszeljük, hozzákeverjük a sót, a borsot, a sajtot, a szerecsendiót és a szárított fokhagymát. A már puha karfiolt picit kihűtjük. A három tojást felverjük és egy pici tejet adunk hozzzá. A karfiol rózsákat először a tojásba forgatjuk, majd a morzsába, és egy sütőpapíros tepsire rakjuk. 180-190 fokon 10 perc alatt aranybarnára sülnek. Én egy kevés rozmaringot és citromlét kevertem tejfölbe, és azzal ettem, isteni volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha ízlett, kommentelj! / Make a comment if you liked it.