2010. július 29.

Brownie mentás sült barackkal


Felkutattam az internetet brownie receptek után, és a legtöbbjükben elég sok cukor és vaj szerepelt, ami egyértelműen kell ahhoz, hogy a brownienak meglegyen az a tipikus ropogós külseje és ragacsos belseje, de én azért szerettem volna egy kicsit könnyebb verziót sütni, ezért íme a saját brownie receptem, nem kifejezetten édes, de nagyon csokis és kakaós, a sült barackkal együtt nem sokáig tartott, amíg mind elfogyott.


Hozzávalók kb. 12 darabhoz:
  • 15 dkg cukor
  • 15 dkg liszt
  • 4 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 3 tojás
  • 10 dkg fekete csoki
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 dl olaj

A barackhoz:
  • annyi nektarin vagy őszibarack, amennyit szeretnénk
  • pár levél menta feldarabolva
  • egy citrom vagy lime héja és a leve
  • cukor

Elkészítés:

A cukrot a 3 tojással és az olajjal összekeverjük. A lisztet kimérjük, hozzáadjuk a kakaóport és a sütőport. A fekete csokit felvágjuk egész apró darabokra, és beleforgatjuk a lisztes keverékbe. Összekeverjük a nedves és a száraz összetevőket. Egy nem túl magas falú edényt kivajazunk, és mehet bele a tészta, egyenletesen elsimítva. 175 fokon kb. 15-20 percig kell sütni, nekem 15 percnél már nem ragadt a tűre semmi, azonnal kivettem, és így még a közepén ragacsos maradt.

A barackot megmossuk, félbevágjuk és kiszedjük a magját. Héjas felével lefelé egy tűzálló edénybe tesszük, ráreszeljük a citrom héját, ráfacsarjuk a levét, és szórunk rá egy pici cukrot.  A mentaleveleket összetépkedjük és rászórjuk a barackra. Alufóliával lefedjük, és kb. 20 percre berakjuk a sütőbe, utána levesszük a fóliát és hagyjuk hogy egy kicsit karamellizálódjon. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha ízlett, kommentelj! / Make a comment if you liked it.